Miesięczny plan pracy – WRZESIEŃ- Motyle
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)
Tydzień I. Witamy po wakacjach!
- rozwijanie inteligencji emocjonalnej, kształtowanie umiejętności akceptacji emocjonalności własnej i innych, uświadamianie odczuwania różnorodnych emocji przez każdego człowieka
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na ich przynależność, nabywanie umiejętności prawidłowego argumentowania swoich wyborów
- przybliżenie świata przyrody jako tygla materiału badawczego, rozwijanie zainteresowania otaczającą przyrodą, inspirowanie do twórczej działalności plastyczno-konstrukcyjnej,
- zwiększanie kompetencji plastycznych, kształcenie umiejętności posługiwania się przyborami
Tydzień II. Wokół nas.
- ustalanie norm i zasad funkcjonowania grupy, rozwijanie umiejętności współpracy w zespole,
- poszerzanie słownika czynnego, konstruowanie poprawnych gramatycznie wypowiedzi, wyrażanie szacunku do osób z najbliższego otoczenia
- różnicowanie stron i klasyfikowanie, kształtowanie odporności emocjonalnej
- utrwalanie zasad higieny, doskonalenie samodzielności w zakresie czynności samoobsługowych, wdrażanie do świadomego dbania o swoją czystość
Tydzień III. Nasze pasje, nasze bziki
- doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej, nabywanie umiejętności językowych, budowanie poczucia odwagi w wypowiadaniu się
- wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących w domach,
- rozwijanie zdolności twórczych dziecka w rożnych formach wyrazu,
Tydzień IV. Jesień w naszej okolicy
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i ubieranie się odpowiednie do pogody,
- wprowadzenie litery o, O, określanie głoski o jako samogłoski, wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych, rozwijanie zainteresowania czytaniem
- przygotowanie do bezpiecznego i samodzielnego poruszania się po drodze,
- poszerzanie doświadczeń sensorycznych związanych z bogactwem jesiennej przyrody,
- wyrażanie przeżyć i nastrojów związanych z obcowaniem ze sztuką i z naturą, kształcenie wrażliwości na piękno przyrody jesienią, wzbogacanie kultury uczuć