Miesięczny plan pracy – PAŹDZIERNIK
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)
Tydzień V. Zwierzęta jesienią.
-zdobywanie wiedzy na temat reguł społecznych dotyczących obcowania ze światem roślin i zwierząt,
- wprowadzenie litery a, A, rozwijanie słuchu fonemowego,
- wprowadzenie liczby 1 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształcenie percepcji wzrokowo-ruchowo-słuchowej, wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy
Tydzień VI. Pogoda w kratkę
-kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z poczuciem znudzenia, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji
-wprowadzenie litery m, M, rozwijanie słuchu fonematycznego i umiejętności głoskowania
-wprowadzenie liczby 2 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności kodowania
-kształtowanie umiejętności obserwowania zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z rodzajami pogody
Tydzień VII. Zdrowie na talerzu
- wprowadzenie litery t, T, kształtowanie umiejętności sylabizowania i głoskowania,
-wprowadzenie liczby 3 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym,
-rozwijanie wiedzy przyrodniczej (jadalne i niejadalne części roślin, szkodniki), wdrażanie do pomiaru ciężaru,
-kształtowanie umiejętności rozróżniania warzyw i owoców, utrwalenie wiedzy na temat jadalnych części roślin
Tydzień VIII. Bajkostwory i potwory.
-wprowadzenie litery e, E, kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
-wprowadzenie liczby 4 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, podnoszenie kompetencji matematycznych,
-kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, nauka dostrzegania wspólnych cech między zwierzętami a stworkami z bajek (wskazywanie podobieństw i różnic), rozbudzanie dziecięcej ciekawości