Materiały dodatkowe

Pszczółki - Zielona wiosna 31.03.2020



motylki angielski 31.03.2020

Zabawa z piosenką o pająku - dzieci słuchają, pokazują i kolorują.



Biedronki - zajęcia matematyczne 31.03.2020

zabawa z wiosenną piosenką

https://www.youtube.com/watch?v=1QNbcSZZesY

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

 



Pszczółki



Krasnale Witaj bocianie 31.03.2020

Poznanie zwyczajów bociana  https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

Bociany w gnieździe - praca plastyczna

 

 



Zabawy z językiem angielskim 30.03.2020

https://www.youtube.com/watch?v=aOqxk2hUEE0



Pszczółki



Zuchy 31.03.2020 e- zabawy

Dzień dobry Dzieci i Rodzinko

Dziś zapraszam Was do zabaw taneczo- ruchowych i śpiewania piosenek o wiośnie.

Możecie nauczyć się śpiewać wspólnie z rodzeństwem i wymyślić jakieś taneczne kroki...

https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM 

 

 https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

 

dziękuję i miłej zabawy Irena Wielgo- Kulbacka

 



Gr. "Motylki" - zwiastuny wiosny w przyrodzie 31.03. 2020 E. Chrzanowska

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY&feature=youtu.be



Zuchy Masażyki relaksacyjne 31.03.2020r.



Ptaki śpiewające



Krasnale Wiosna i zwierzęta 30.03.2020

Słuchanie piosenki  https://www.youtube.com/watch?v=g3vA32buF2w

Poznanie zwierząt budzących się z zimowego snu

Porównywanie zmian w przyrodzie "Zima - Wiosna"



Pszczółki - Powrót bociana 30.03.2020



Gr."Motylki"-wielkanocne dekoracje do zrobienia z dziećmi30.03.2020

https://oliloli-newlife.com/2017/03/33-wielkanocne-dekoracje-do-zrobienia-z.html



Motyle - 30.03.2020



Jakie ptaki powracają wiosną do Polski ,,Biedronki" A. Górecka



Zuchy Budzimy przyrodę



Gr.Motylki -opowiadanie "Witaj Wiosno!"30.03.2020

Słuchanie opowiadania E. Stadtmüller Witaj, wiosno!  Kiedy ta wiosna w końcu przyjdzie – marudziła Ada. – W przedszkolu już dawno śpiewamy o niej piosenki, wycinamy kolorowe motylki i kwiatki, a ona nic. – Jak to: nic – oburzył się tato. – Wiosna pracuje pełną parą, aby wybuchnąć zielenią, gdy tylko spadnie pierwszy ciepły deszcz. – Jakoś tej pracy nie widać – skrzywił się Olek. – Wszędzie szaro, buro i ponuro… – Chyba ktoś tu nie umie patrzeć uważnie… – pokręcił głową tato. – Jeśli ubierzecie się w pięć minut, to zabiorę was do parku na wyprawę detektywistyczną. Będziemy tropić ślady wiosny. Zgoda? – Zgoda! – zawołali bardzo zgodnie Ada i Olek. Trzeba przyznać, że parkowe alejki, tonące w marcowej mgle, nie wyglądały najlepiej. Odrapane ławki, pusty plac zabaw, błoto pod nogami. Olek już miał zaproponować powrót do domu, gdy tato zawołał: – STOP! Na prawo patrz! – Ale na co patrz? – nie zrozumiała Ada. Tato bez słowa wskazał parasolem na parkową sadzawkę. Tuż przy pustym łabędzim domku, na wierzbowych gałązkach bieliły się najprawdziwsze na świecie… – Bazie! – wrzasnął Olek. – Zobaczyłem je pierwszy, punkt dla mnie! Ada była niepocieszona. Na szczęście sokole oko taty dojrzało kolejny, niezaprzeczalny znak wiosny. Podczas gdy Olek wypatrywał ptaków na drzewach, tato dyskretnie przytrzymał Adę za kapturek kurtki i oczami wskazał wijącą się pośród burej trawy ścieżkę. Ada pobiegła nią i po chwili wszyscy usłyszeli jej radosny okrzyk: – Mam! Mam drugi znak wiosny! Remis! Teraz dopiero Olek zauważył malutkie żółte kwiatuszki, których rozczochrane główki pojawiły się nie wiadomo skąd tuż nad ziemią. – To podbiał – wyjaśnił dzieciom tato. – Bardzo pożyteczna, lecznicza roślinka. – A co ona leczy? – chciała wiedzieć Ada. – Wiosenne katarki, marcowe chrypki i kaszelki… – odparł tato. – Oj, chyba zbiera się na deszcz, więc lepiej wracajmy, żebyśmy nie musieli się nią kurować. Droga do domu – niby taka sama – okazała się pasmem radosnych odkryć. – Pąki na żywopłocie! – meldował Olek. – Zielony listek, o tu – na klombie! – nie dawała za wygraną Ada. – Przebiśniegi!!! – wykrzyknęli równocześnie na widok całej kępy ślicznych białych kwiatuszków rosnących na trawniku, tuż obok ich własnego domu. – Jak widzicie, wiosna wcale się nie leni – uśmiechnął się tato. – Trzeba tylko umieć patrzeć. • Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce. N. zadaje pytania: − Na co narzekały dzieci? − Jaką propozycję złożył tata Adzie i Olkowi? − Jakie zwiastuny wiosny dzieci zauważyły w parku? − Czy w waszej okolicy można zobaczyć już jakieś zwiastuny wiosny? 



Zuchy 30.03.2020 e- zabawy

DRODZY RODZICE

Informuję, o możliwości kontaktu z nauczycielem- Ireną Wielgo- Kulbacką e-mail

irenawielgo21@interia.pl



Krasnale Ogródek na parapecie 27.03.2020

Czego potrzebuje roślina?

Ilustracje Co z czego wyrośnie?

Założenie hodowli nowalijek



Krasnale Ogródek na parapecie cz.II 27.03.2020



Pszczółki - zabawy rozwijające kreatywność i wyobraźnię 27.03.2020



Motyle - rosnące listki



Motyle - ciekawostki



Zuchy Przepis na marcową pogodę 27.03.2020r.



Zabawy w czytanie, Zuchy i Wszyscy 27.03.2020

Drodzy Rodzice
Dziś  zapraszam serdecznie do zabaw z dzieckiem w czytanie.  Pomimo ładnej pogody za oknem, to dobry czas na czytanie i pozostanie w domu. Wykorzystajmy go jak najlepiej. Wydawnictwo Mac, z kótergo korzystamy w tym roku, udostępnia dla Państwa i Dzieci ciekawe materiały i propozycje.
Posłuchajcie opowiadań czytanych przez Misiowego Wujka, które możecie znaleźć TUTAJ


https://www.youtube.com/watch?v=MnQBOo7k36E&list=PLjGsQYozgMpF0A0c3Ff0Or8hRY5b0pi6n&smclient=8f51ba6d-71a5-47e9-9418-ff15586fbdeb&utm_source=salesmanago&utm_medium=mailing&utm_campaign=default


Porozmawaj z dzieckiem o wysłuchanych opowiadaniach, zadawaj pytania dotyczące treści. Poproś dziecko o wykonanie obrazka ilustrującego treść lub samodzielnie wybierzcie książkę z Waszej domowej biblioteki i poproś dziecko o obrazek.
Wasze dziecko lubi się bawić i tworzyć, wykorzystaj  jego ciekawość i pozwól mu samemu zainicjować zabawy. Możesz dalej bawić się z nami i przesyłać swoje działania na podany link.

https://drive.google.com/drive/folders/1v89imnaYYClFW0rjNV9ddZrkkjtEii1w?usp=sharing


Od dziś wszystkie propozycje zabaw znajdziecie w naszym wspólnym Banku Zabaw Zdalnych. To tam będą pojawiać się nowe działanie i propozycje na aktywną i twórczą zabawę. Będą one otwarte dla każdego i bez ograniczenia czasowego a to znaczy, że możecie przyłączyć się do nich w dowolnym dla siebie czasie. W ten sposób możemy się wszyscy dobrze bawić i kontaktować. Przyjmuję też Wasze i dzieci propozycje na zabawy pod adresem: irenawielgo21@gmail.com Najciekawsze umieszczę.

Dziękuję serdecznie za Wasz odzew i proszę przekażcie ją innym naszym przedszkolakom.

Wasz nauczyciel Irena Wielgo-Kulbacka

 



Pszczółki



Biedronki ,,Nauka przez zabawę"



Biedronki - zajęcia 27.03.2020

Piosenka do tańczenia i gimnastyki.

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

Dziś poznamy litery c, C.

https://www.youtube.com/watch?v=sFYbw8DHh60



Krasnale Od cebulki do kwiatka 26.03.2020

Opowiadanie o cebulce

Historyjka obrazkowa

Budowa rośliny:korzeń, łodyga, liście, kwiat



Biedronki-zabawy matematyczne 26.03.2020

Łamigłówki dla małej główki - garść pomysłów na gry matematyczne



Pszczółki 26.03.2020



Zuchy i Wszyscy Inne zajęcia o charakterze edukacyjnym

Inne zajęcia o charakterze edukacyjnym

Drodzy Rodzice, w obecnej sytuacji nauka w domu staje się koniecznością. Wasza pomoc i rola oraz  wsparcie dziecka nabierają nowego znaczenia.
Pamiętajcie, że ten szczególny czas winien być wykorzystany na zabawę i edukację. Dziecko w wieku przedszkolnym tak poznaje świat, Wspierajcie aktywność twórczą dziecka i rozwijajcie dzięcięce pasje i zaintersowania, nagradzajcie dziecko dobrym słowem i pochwałą. Pamietajcie, że dziecko potrzebuje odpoczynku i wzmacniania relacji rodzinnych. Rozmawiajcie, czytajcie, tłumaczcie otaczające zjawiska. Róbcie wspólnie różne rzeczy, na które do tej pory nie mogliście sobie pozwolić./np. kanapki, sprzątanie czy wspólne czytanie/.  To sprawi, że nawet najbardziej żmudne i nielubiane zadania domowe mogą być atrakcyjne. Jest to też cenny czas bo spędzony wspólnie z rodziną.
Podzielcie każdy dzień na cztery etapy.
EDUKACJA, SPORT, DOM, ROZRYWKA
Dziś propozycja innych zajęć o charakterze edukacyjnym: gry planszowe i domowy turniej układania puzzli.
Swoje działania prześlijcie na wspólny dysk:


https://drive.google.com/drive/folders/1v89imnaYYClFW0rjNV9ddZrkkjtEii1w?usp=sharing


lub na adres mail: irenawielgo21@gmail.com
Czekam z niecierpilowścią i dziękuję.
Wasz nauczyciel Irena



Gr.Motylki-zabawa dydaktyczna"Strój i pogoda"27.03.2020

• Zabawa dydaktyczna Strój i pogoda. Dwie walizki, oznaczone kwiatkiem i śnieżynką, oraz części garderoby – zimowe (kurtka puchowa, futrzana czapka, rękawice z jednym palcem, wełniany szal, spodnie narciarskie itp.) oraz wiosenne (lekka kurtka, czapka z daszkiem, kalosze, płaszcz przeciwdeszczowy itp.). N. mówi, że z walizek wysypały się i pomieszały ubrania pani Zimy i pani Wiosny. Prosi, by dzieci wybrały części garderoby i posegregowały je do odpowiednich walizek. Dzieci wskazują ubrania i uzasadniają, do której walizki chcą je włożyć. • Zabawa ruchowa Symbole pogody. Karty z symbolami pogody. Chętne dziecko losuje kartę z symbolem pogody, ilustruje ruchem dany symbol. Pozostałe dzieci odgadują, co przedstawiała karta, np.: • wiatr – obie ręce w górze, porusza nimi z lewej strony do prawej strony, • deszcz – ruch ramion z góry do podłogi i ruch palców dłoni, • słońce – kreśli rozpostartymi ramionami okrąg itd. • Eksperymenty plastyczne Mokre na mokrym. Kartki, gąbka, miska z wodą, farby wodne, pipety, nożyczki, folia do zabezpieczenia stolików. Dzieci moczą gąbką kartkę, nabierają farbę wodną za pomocą pipety i kapią na pracę. Obserwują łączenie kolorów i efekt barwny powstałych plam. Po wyschnięciu wycinają kształt parasola z pomocą N. i zawieszają prace w sali na tablicy.• .



Gr.Motylki-rysowane wierszyki 27.03.2020

• 

 

https://www.youtube.com/channel/UC7VW0C0AISsaku9fXHkd9mQ



Pszczółki (i nie tylko) 26.03.2020 - Tyci Tukan i przedszkolaki

Zapraszamy do zabawy z Tycim Tukanem. Obejrzyj animowaną historyjkę i wykonaj zadania, a Tyci Tukan nagrodzi Cię stwierdzeniem "znakomicie!" Nauka przez zabawę w 100%.



Doświadczenia dla dzieci i rodziców



Zuchy Poznajemy literki film edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=ht75xp52FQU&list=PLVnbhfpSnsbtE4EflTR4HPyEyVQqWcDey

 

Dziś film o literkach i zabawa dla Was.

Pokażcie jak się bawicie literkami, zróbcie zdjęcie i wrzućcie na nasz wspólny dysk, korzystając z linku 

https://drive.google.com/drive/folders/1VUD6yX1PLJIGET3cjjXm9Jmr3gGMDfiE?usp=sharing

lub skorzystaj z maila

irenawielgo21@gmail.com

Zabawa do wykonania

1.Napisz trzy literki z filmu by powstała nazwa, możesz z pomocą Rodzinki i narysuj do nich obrazek.

2.Napisz więcej niż trzy literki i też zrób do nich obrazek, możesz podzielić też kartkę na cztery rysując linie pionowe i poziome, niech Rodzinka będzie obok, żeby Cię wesprzeć

3.Napisz swoje imię i narysuj siebie i to co lubisz/ zwierzaki, jedzenie, osoby, zabawki/

Wskazówki: Rodzinko poproś dziecko o wykonanie choć jednego zadania, zajmie małą chwilkę i warte jest zachodu.

Rodzinko zostań w domu i baw się z nami

Prosimy pamiętać, że przesłane zdjęcia są widoczne dla wszystkich, którzy wejdą w poniższy link a ich przesłanie jest dobrowolne, darmowe oraz stanowi zgodę na jego publikację i przetwarzanie, tylko w cealch związanych ze zdalną zabawą.

Dziękuję wasz nauczyciel Irena Wielgo- Kulbacka

 

 



Gr. Motyle 26.03.2020 Zabawa z wiosną.

Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Zabawa z wiosną. Stąpa wiosna po łące. Idzie cicho i słucha. Tyle dźwięków cudownych wpada wiośnie do ucha! „Ka, ka, ko, ko, ki, ke, ke! Chyba też się pobawię. Aka, aku, aki, ka i pobiegam po trawie”. Wiosna goni motylka. Wiosna bawi się z osą. Zdjęła swoje buciki, bo pobiegać chce boso. „Oko, oka, oke, ke! Ale tu jest przyjemnie. Ika, ika, ike, ke. Bawcie się już beze mnie!” I pobiegła do lasu! I pobiegła radosna, nasion garść wysypując. Taka właśnie jest wiosna! N. prezentuje wiersz po raz pierwszy i omawia z dziećmi jego tekst. Następnie mówi go jeszcze raz, a dzieci powtarzają znajdujące się w nim sylaby. • Zabawa ruchowa inspirowana tekstem wiersza. N. recytuje wiersz, a dzieci w dowolny sposób ilustrują ruchem jego treść, naśladując czynności wykonywane przez wiosnę. • Ćwiczenia słownikowe Jaka jest pogoda? Karteczki w czterech kolorach. Każde dziecko ma zamknięte oczy. Losuje karteczkę w jednym z czterech kolorów i go nazywa. N. dzieli dzieci na cztery grupy według kolorów. Każda z nich ma za zadanie wymyślić jak najwięcej określeń: kolor żółty – jakie może być słońce? (gorące, zasłonięte chmurami, grzejące, jasne, żółte) kolor niebieski – jaki może być deszcz? (mokry, padający, drobny, silny, ciepły, ulewny) kolor zielony – jaki może być wiatr? (silny, słaby, niebezpieczny, zimny, delikatny) kolor czerwony – jaka może być pogoda? (ładna, brzydka, wiosenna, burzowa, słoneczna, deszczowa). Każda grupa prezentuje swoje określenia. N. koryguje i poszerza propozycje dzieci. Każde prawidłowe określenie jest nagradzane jednym punktem (np. klockiem). Na koniec grupy liczą swoje punkty i nagradzają zwycięzców brawami.



Zuchy Zabawy relaksacyjne 26.03.2020r.



Motyle - 26.03.2020



Biedronki ,,Zagadki przyrodnicze"'



Pszczółki - oznaki wiosny 25.03.2020





Pszczółki - zabawy z deszczem





Krasnale Wiosenne kwiaty 25.03.2020

Osłuchanie z wierszem

Poznanie krokusa,hiacynta, tulipana

Wykonanie "Krokusowej łączki"



Pszczółki - zabawy ruchowe 25.03.2020



Biedronki ,,Bazie'' praca plastyczna



Gr.Motylki 25 03.2020

Zabawa integracyjna Kto się schował pod parasolem? Duży parasol. Wybrane dziecko zasłania się parasolem (będzie mu widać nogi i stopy). Pozostałe dzieci odgadują, kto się za nim schował. • Zagadki dotyczące elementów marcowej pogody. Widzisz je za dnia na pogodnym niebie, za to w dzień pochmurny chmurka chowa je za siebie. (słońce) Gdy jest ciemna, to już wiesz, że lada moment spadnie z niej deszcz. (chmura) Mówimy, że coś jest białe jak... (śnieg) Spada z chmury na ziemię – kapu-kap. Gdy tak się dzieje, parasolkę złap! (deszcz) Gdy niebo się chmurzy, a czasem w czasie burzy pojawia się nagle jasny znak na niebie – musisz wtedy uważać na mnie i na siebie! (piorun) Szumi wokół nas, nawet tam, gdzie las, szszszszsz... (wiatr) • Zabawa twórcza Marcowe odgłosy. Kawałki papieru, butelki. Dzieci próbują naśladować odgłosy przyrody, korzystając z dostępnych materiałów. I tak, gniotąc papier albo trąc dłońmi o siebie, naśladują szum wiatru; dmuchając w otwór butelki i improwizując melodycznie na głosce u – gwizd wiatru; stukając palcami w papier – krople deszczu.



Motyle - 25.03.2020



Biedronki - zabawy grafomotoryczne

zabawy grafomotoryczne

 



Zuchy W marcu jak w garncu



Pszczółki - zabawy aktywizujące 24.03.2020



Motyle - 25.03.2020

• Słuchanie opowiadania E. Stadtmüller Witaj, wiosno! Kiedy ta wiosna w końcu przyjdzie – marudziła Ada. – W przedszkolu już dawno śpiewamy o niej piosenki, wycinamy kolorowe motylki i kwiatki, a ona nic. – Jak to: nic – oburzył się tato. – Wiosna pracuje pełną parą, aby wybuchnąć zielenią, gdy tylko spadnie pierwszy ciepły deszcz. – Jakoś tej pracy nie widać – skrzywił się Olek. – Wszędzie szaro, buro i ponuro… – Chyba ktoś tu nie umie patrzeć uważnie… – pokręcił głową tato. – Jeśli ubierzecie się w pięć minut, to zabiorę was do parku na wyprawę detektywistyczną. Będziemy tropić ślady wiosny. Zgoda? – Zgoda! – zawołali bardzo zgodnie Ada i Olek. Trzeba przyznać, że parkowe alejki, tonące w marcowej mgle, nie wyglądały najlepiej. Odrapane ławki, pusty plac zabaw, błoto pod nogami. Olek już miał zaproponować powrót do domu, gdy tato zawołał: – STOP! Na prawo patrz! – Ale na co patrz? – nie zrozumiała Ada. Tato bez słowa wskazał parasolem na parkową sadzawkę. Tuż przy pustym łabędzim domku, na wierzbowych gałązkach bieliły się najprawdziwsze na świecie… – Bazie! – wrzasnął Olek. – Zobaczyłem je pierwszy, punkt dla mnie! Ada była niepocieszona. Na szczęście sokole oko taty dojrzało kolejny, niezaprzeczalny znak wiosny. Podczas gdy Olek wypatrywał ptaków na drzewach, tato dyskretnie przytrzymał Adę za kapturek kurtki i oczami wskazał wijącą się pośród burej trawy ścieżkę. Ada pobiegła nią i po chwili wszyscy usłyszeli jej radosny okrzyk: – Mam! Mam drugi znak wiosny! Remis! Teraz dopiero Olek zauważył malutkie żółte kwiatuszki, których rozczochrane główki pojawiły się nie wiadomo skąd tuż nad ziemią. – To podbiał – wyjaśnił dzieciom tato. – Bardzo pożyteczna, lecznicza roślinka. – A co ona leczy? – chciała wiedzieć Ada. – Wiosenne katarki, marcowe chrypki i kaszelki… – odparł tato. – Oj, chyba zbiera się na deszcz, więc lepiej wracajmy, żebyśmy nie musieli się nią kurować. Droga do domu – niby taka sama – okazała się pasmem radosnych odkryć. – Pąki na żywopłocie! – meldował Olek. – Zielony listek, o tu – na klombie! – nie dawała za wygraną Ada. – Przebiśniegi!!! – wykrzyknęli równocześnie na widok całej kępy ślicznych białych kwiatuszków rosnących na trawniku, tuż obok ich własnego domu. – Jak widzicie, wiosna wcale się nie leni – uśmiechnął się tato. – Trzeba tylko umieć patrzeć. • Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce. N. zadaje pytania: − Na co narzekały dzieci? − Jaką propozycję złożył tata Adzie i Olkowi? − Jakie zwiastuny wiosny dzieci zauważyły w parku? − Czy w waszej okolicy można zobaczyć już jakieś zwiastuny wiosny? 



Zuchy Zabawy dydaktyczne: składanie obrazków

Zabawy dydaktyczne
Dlaczego warto się bawić z dzieckiem


Zabawy dydaktyczne dostarczają dziecku przyjemności umysłowego wysiłku, kształcą myślenie, utrwalają wiadomości dając możliwość ich stosowania w działaniu. W zabawach takich aktywność dziecka jest podporządkowana regułom wyznaczonym przez zadania. Prawidła stawiają przed nimi określone trudności do pokonania. Dziecko stara się koncentrować uwagę, próbuje zrozumieć. Ta mobilizacja dziecka do określonego wysiłku umysłowego stanowi zasadniczą wartość gier i zabaw dydaktycznych. Motywem dla którego dziecko je podejmuje jest przede wszystkim przyjemność, radość, jaką daje trud rozwiązywania problemów i wynik, który staje się sukcesem i niespodzianką dla dziecka lub samo zadowolenie z uczestnictwa w grze.
Zabawa taka odgrywa też dużą rolę w rozwoju społeczno- moralnym dziecka. Tutaj dziecko uczy się współdziałać z innymi, podlega kontroli współtowarzyszy i w ten sposób uczy się gry uczciwej, opanowania, cierpliwości w oczekiwaniu na swoją kolej.
W rodzinnym gronie zabawy takie dają sposobność do miłego i pożytecznie spędzonego czasu.

Składanie obrazków/pocztówek/rozciętych na wiele części


Można wykonać bez trudu, samodzielnie dowolny obrazek lub wyciąć z czasopisma, znaleźć pocztówkę
Zadaniem dziecka jest złożenie całości obrazka pociętego na wiele części. Ważna jest kolejność:
*dziecko powinno widzieć, jak obrazek rozpada się na części
*dziecko składa obrazek w całość
*dziecko samo rozcina obrazek i składa go

Wskazówki: Istotne jest by stopniować trudności: obrazki rozcina się na dwie, trzy, cztery, pięć i więcej części. Dziecko 3-letnie potrafi złożyć obrazek przedstawiający zwierzę lub przedmiot rozcięty na dwie i więcej części. Zadanie staje się złożone, gdy części tych jest więcej np. 8-12. Stopień trudności zależy od tematu obrazka. Łatwiej jest złożyć obrazek jabłka rozcięty na cztery części niż tak samo rozcięty samolot czy motocykl. Łatwiej jest złożyć jeden przedmiot niż scenkę z kilkoma postaciami. Dalszym utrudnieniem jest przemieszanie obrazków.


A teraz do dzieła, bawcie się razem i zostańcie w domu.


autor: Irena Wielgo- Kulbacka
Źródło: E. Gruszczyk- Kolczyńska, E. Zielińska.: Dziecięca matematyka, program dla przedszkoli, klas zerowych i placówek integracyjnych. Warszawa 1999, WSIP



Zajęcia LOgopedyczne dla Zuchów i Biedronek

W tym tygodniu utrwalamy prawidłową wymowę głoski SZ w wyrazach i wyrażeniach.

Zachęcam do pobrania materiałów i wspólnych ćwiczeń z dzieckiem w domu, najlepiej przed lustrem. Proszę również korzystać z  zeszytów, które dzieci przynosiły na zajęcia logopedyczne do przedszkola.



Zajęcia LOgopedyczne dla Zuchów i Biedronek cz.II



Zajęcia Logopedyczne dla Zuchów i Biedronek cz.II



Zajęcia Logopedyczne dla Zuchów i Biedronek cz.III



Zajęcia Logopedyczne dla Zuchów i Biedronek cz.IV



Zajęcia Logopedyczne dla Zuchów i Biedronek cz.V



Zajęcia Logopedyczne dla Zuchów i Biedronek cz.VI



Zajęcia Logopedyczne dla Zuchów i Biedronek cz.VII



Pszczółki - 24.03.2020

Proponowane zajęcia:

  1. Słuchanie wiersza B Szelągowskiej „Zabawa z wiosną”
  • Zachęcamy dziecko, by ruchem ilustrowało treść wiersza
  • Razem z dzieckiem powtarzamy pojedyncze sylaby pojawiające się w wierszu (ka, ka, ko, ko, ki, ke, ke itp.)
  1. Ćwiczenia słownikowe „Jaka jest pogoda?”
  • Zabawa rozwijająca mowę dziecka
  1. Zagadki dotyczące elementów marcowej pogody
  • Rozwijanie logicznego myślenia
  • Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

Załączniki do powyższych treści zawarte w pliku do pobrania.



Propozycje zabaw z dziećmi - Biedronki



Angielski Krasnale i Motyle

https://www.magdam.com.pl/2019/10/domowy-angielski-dla-malucha-05.html

https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU

https://www.youtube.com/watch?v=1GDFa-nEzlg

https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo

https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4



Krasnale Bazie kotki 24.03.2020



Zuchy Ćwiczenia gimnastyczne



Pszczółki - propozycje zajęć

Drodzy Rodzice,

Zachęcamy do skorzystania z propozycji naszych zabaw i aktywności dla dzieci w wolnym czasie.

 

Poniedziałek

1. Słuchanie opowiadania A Widzowskiej "Marcowa pogoda"

2. Opowiadanie treści wysłuchanego tekstu

3. Analiza obrazka "W marcu jak w garncu"



Pszczółki - część II

"W marcu jak w garncu"





Krasnale Propozycje zabaw 23.03.2020



Zuchy Propozycje działań i aktywności z dzieckiem

Propozycje działań dla grupy Zuchy i nie tylko

Drodzy Rodzice w najbliższym czasie zachęcamy, byście wspierali dzieci w nauce i informujemy też Was, że będziemy przekazywać materiały do samodzielnej pracy w domu.
Wasi Nauczyciele

Sposoby realizowania kształcenia na odległość
"Nauka prowadzona na odległość może być realizowana z wykorzystaniem materiałów udostępnionych przez nauczyciela, w szczególności tych rekomendowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej (zwłaszcza platforma edukacyjna www.epodreczniki.pl), Centralnej i Okręgowych Komisji Egzaminacyjnej, a także emitowanych w pasmach edukacyjnych programów Telewizji Publicznej i Polskiego Radia."

Materiały edukacyjne – polecane platformy, strony i serwisy internetowe
Platforma www.epodreczniki.pll to narzędzie informatyczne, na którym są umieszczone bezpłatne materiały edukacyjne. Zachęcamy dzieci, rodziców i nauczycieli do odkrywania znajdujących się tam zasobów i ich szerokiego wykorzystywania.
Wszystkie treści dostępne są przez przeglądarkę internetową i nie wymagają instalacji ani dodatkowego oprogramowania.
Źródło: https://www.gov.pl/web/edukacja/zawieszenie-zajec-w-szkolach
Serwis Niateka
https://ninateka.pl/edu
To serwis, na którym znajdują się filmy dokumentalne, fabularne, reportaże, animacje, filmy eksperymentalne, zapisy spektakli teatralnych i operowych, rejestracje koncertów, relacje dokumentujące życie kulturalne i społeczne oraz audycje radiowe. Łącznie w serwisie dostępnych jest ponad 7 tysięcy plików audio i video. Wszystkie są bezpłatne i dostępne bez logowania. Można z nich korzystać na wszelkich urządzeniach cyfrowych: komputerach stacjonarnych i przenośnych, tabletach, smartfonach.

Muzykoteka Szkolna to nowoczesne narzędzie wspomagające tradycyjną edukację muzyczną, które aktywizuje i stymuluje zainteresowanie muzyką. Serwis powstał na zlecenie MKiDN, a jego wydawcą jest Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny.

W serwisie jest dostępnych blisko pół tysiąca utworów muzycznych, od barokowych oper, przez wielkie dzieła symfoniczne, aż po muzykę wokalną i eksperymentalną. Z zasobów serwisu można korzystać bez logowania lub – po zarejestrowaniu – w ramach konta nauczycielskiego lub uczniowskiego.
Bibioteka Cyfrowa Polona
http://www.polona.pl/
Polona to jedna z najnowocześniejszych bibliotek cyfrowych na świecie i jednocześnie największa tego typu biblioteka w Polsce. Biblioteka Narodowa, administrator Polony, udostępnia w serwisie nie tylko swoje zbiory, ale też obiekty innych instytucji.

W Polonie można znaleźć: rękopisy iluminowane, najstarsze polskie książki drukowane, ryciny, rysunki oraz publikacje popularne – pocztówki, stare elementarze, książki dla dzieci, książki kucharskie czy dawne poradniki. Większość udostępnionych zbiorów należy do domeny publicznej, dzięki czemu można je za darmo pobierać i dowolnie wykorzystywać.
Serwis Telewizji Polskiej


https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-

Telewizja Polska przygotowała dla dzieci i młodzieży produkcje o charakterze edukacyjnym, popularnonaukowym i kulturalnym. Na kanale dziecięcym TVP ABC w godz. 8:00-13:00 młodzi widzowie będą mogli codziennie obejrzeć różne programy edukacyjne. Wśród nich są m.in.: „Al-chemik” – program, który w przystępny sposób wyjaśnia zjawiska chemiczne i fizyczne, a także „Zaczarowany świat”, dzięki któremu dzieci zrozumieją trudne pojęcia związane ze sztuką. TVP ABC zaprasza również najmłodszych do oglądania programów takich jak: „Teleranek”, „Zagadki zwierzogromadki”, „Zwierzaki czytaki” oraz „Studio ABC”.”

Także TVP Kultura uruchamia specjalne pasmo dla dzieci i młodzieży. Codziennie w godz.13:00-17:00 widzowie będą mogli zobaczyć koncerty, wartościowe produkcje filmowe, spektakle Teatru Telewizji, seriale zgodne z obowiązującym kanonem lektur. Wśród najważniejszych produkcji wyemitowanych w najbliższych tygodniach znajdą się: „Twój Vincent”, „Tango” (Teatr Telewizji), „Wesele”, „Herbert – mosty” – cykl programów publicystycznych, „Śladami wielkich kompozytorów” – cykl dokumentalny, „Hamlet”, „Mały książę”, „Ogniem i mieczem”, „Dzieje mistrza Twardowskiego”, „Awantura o Basię” oraz koncert Doroty Miśkiewicz i zespołu Kwadrofonik „Lustosławki/Tuwim – Piosenki nie tylko dla dzieci”.
W popołudniowym paśmie nie zabraknie również programów naukowych i przyrodniczych.
Serwis Polskie Radio Dzieciom
https://www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom

To całodobowa stacja radiowa zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. W ramówce znajdują się audycje edukacyjne, naukowe i rozrywkowe rozwijające wyobraźnię i budujące kreatywność dzieci. Pasmo wieczorne, kierowane do osób dorosłych, to kompendium wiedzy w zakresie wychowania, rozwoju, kultury i sztuki.

Dziennikarze Polskiego Radia Dzieciom starają się być wszędzie tam, gdzie dzieje się coś interesującego i wartościowego dla najmłodszych. W swoich programach realizują misję edukacyjną i dbają o poprawność językową. Programy emitowane na antenie Polskiego Radia Dzieciom wspierają rozwój wyobraźni i kreatywności. Wspomagają także proces edukacji, odnosząc się pośrednio i bezpośrednio do programu nauczania."
Źródło: https://www.gov.pl/web/edukacja/nauka-zdalna

INNE i bardzo ciekawe
np. "CANCA POLSKA animacje dzięki którym Wasze dziecko nauczy się liter i zacznie czytać
https://www.youtube.com/watch?v=ht75xp52FQU&list=PLVnbhfpSnsbtE4EflTR4HPyEyVQqWcDey

https://www.youtube.com/user/CANCAPOLSKA

 

 



Angielski Motyle I love Boo



Biedronki - zajęcia





zdalne nauczanie Motylki

Drodzy Rodzice,

 

Największym wrogiem dziecka jest nuda, zatem proponujemy działania, jakie można zastosować by dziecko mogło przejawiać ukierunkowaną aktywność, sprzyjającą jego harmonijnemu rozwojowi.

Codziennie na bieżąco będą udostępniane dla dzieci propozycje zabaw, wierszy, piosenek, prac plastycznych, linki do ciekawych stron oraz karty pracy. Raz w tygodniu rodzice otrzymają również propozycje twórczej aktywności dzieci w języku angielskim.

Tematy realizowane w bieżącym miesiącu to MARCOWA POGODA  i WIOSENNE PRZEBUDZENIE. Pod tymi linkami dostępny jest podręcznik ADA I OLEK A+, z którego w tym roku korzystają czterolatki:

https://www.mac.pl/flipbooki#wp

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-kp-cz2.pdf

Propozycje zabaw i zadań dla dzieci na dzień 23 marca znajdziecie Państwo w załączniku.

 

Propozycje stron, które przydadzą się rodzicom w organizowaniu pracy z dziećmi:

eduzabawy.com

mojedziecikreatywnie.pl

panimonia.pl

dzieckiembadz.pl

Gry i zabawy dla dzieci: http://www.zyraffa.pl/
Gry i zabawy dla dzieci: https://www.miniminiplus.pl/
Kreatywne zabawy w domu: https://dzieciakiwdomu.pl/
Pomysły dla rodziców i nauczycieli: https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne
Wirtualna mata do kodowania: https://mata.edu-sense.com/pl/1
Zabawy matematyczne: https://www.matzoo.pl/

Grupa Motylki w tym roku bierze udział w ogólnopolskiej akcji Mały Miś w świecie wielkiej literatury. Obecnie nasze przedszkole bierze udział w projekcie: Przedszkole Misiowej Mamy, realizując kształcenie na odległość. Zachęcamy rodziców, którzy posiadają konto w aplikacji facebook do polubienia profilu Misiowa Mama, gdzie odnajdziecie ciekawe inspiracje do pracy z dziećmi.





Galeria - zobacz wszystkie nasze zdjęcia



licznik odwiedzin: 247194 online: 001