TEMATY GLOBALNE NA LISTOPAD
GRUPA PSZCZÓŁKI
1. Co powinienem wiedzieć o Polsce?
2. A deszcz pada i pada
3. Zdrowie naszym skarbem
4. Co ułatwia pracę w domu?
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne
- słuchanie legend, opowiadań o Polsce lub związanych ze swoją miejscowością;
- spacerowanie w pobliżu przedszkola.
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem; uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość;
- ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później);
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
- liczenie palców, przedmiotów itp.;
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych np. padającego deszczu;
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach;
- dbanie o higienę poprzez: codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu, utrzymywanie czystości odzieży, obuwia, samodzielne ubieranie się i rozbieranie, dbanie o rzeczy osobiste, codzienne zmienianie bielizny, nieużywanie cudzych grzebieni, szczotek, ręczników, zachowywanie porządku w miejscu zabawy;
- uważne słuchanie rozmówcy;
- sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki;
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
- powtarzanie krótkich rymowanek;
- rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy.