Zuchy - wrzesień 2017

Tematy kompleksowe

Tematy kompleksowe dla grupy „Zuchy” realizowane
we wrześniu 2017r.

 

 

 

  1. Nasza grupa
  2. Jestem przedszkolakiem
  3. Uliczne sygnały
  4. Nadchodzi jesień

 

 

Zamierzenia dydaktyczne

 

Dziecko:

  • Podaje swoje  imię.
  • Nazywa kąciki zainteresowań; wie, jak z nich korzystać.
  • Rozpoznaje swój znaczek rozpoznawczy w szatni i łazience.
  • Samodzielnie spożywa posiłki.
  • Prawidłowo posługuje się  łyżką i widelcem.
  • Samodzielnie korzysta z  toalety.
  • Zna imiona  dzieci z grupy.
  • Rozpoznaje i  nazywa bohaterów książki i kart pracy.
  • Syntezuje imiona podzielone na sylaby.
  • Ćwiczy język, wargi i dolną szczękę.
  • Liczy w zakresie czterech.
  • Rozpoznaje znane zabawki za  pomocą dotyku.
  • Zapamiętuje ciąg zabawek, a potem określa, której zabawki brakuje
  • Maszeruje po kole przy piosence, rytmicznie klaszcząc.
  • Rozpoznaje i  nazywa bębenek.
  • Wykleja  kolorowym papierem rysunek swojej ulubionej zabawki.
  • Rozpoznaje i nazywa kolory: niebieski, biały, żółty, zielony, czerwony, czarny, różowy.
  • Wie, jak należy zachować się w autobusie (tramwaju).
  • Wie, przy jakim kolorze sygnalizacji świetlnej  przechodzi się przez  ulicę.
  • Rozpoznaje i rozumie znaczenie pasów.
  • Wymienia oznaki jesieni.
  • Dobiera w pary liście i owoce z tego samego  drzewa.
  • Rozpoznaje i  nazywa wybrane drzewa (np.: kasztanowiec, dąb, klon, jarzębinę).
  • Segreguje owoce drzew leśnych według rodzaju.
  • Stosuje słowa: na, przed, za, nad, obok.
  • Dostrzega rytm ułożony z  kasztanów i żołędzi i go kontynuuje.
  • Omawia  jesienne zwyczaje  jeża.